• بررسی سبک ها و نظریه های رهبری در پروژه های صنعت بیمه

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/01
    • تعداد بازدید: 104
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی سبک ها و نظریه های رهبری در پروژه های صنعت بیمه

    با توجه به اینکه رهبری به عنوان یک عامل کلیدی موفقیت در مدیریت عمومی شناخته شده است و با توجه به اینکه رهبری ارتباط مثبتی با کار تیمی از نظر ارتباطات، همکاری و انسجام دارد، انتظار می رود که سبک رهبری مدیر پروژه بر کار تیمی و عملکرد پروژه تاثیر بگذارد. بسیاری از بیمه گران در سراسرجهان با تجربه شکست شرکتها در موفقیت پروژه، نفوذ کم به بازار را تجربه می کنند. مشخص شده است که مدیریت در شرکت های بیمه، سبک های رهبری متفاوتی را در مدیریت پروژه بیمه در سراسرجهان نشان می دهد.

    مقاله حاضر با هدف بررسی سبک ها و نظریه های رهبری در صنعت بیمه، با روش توصیفی و منابع کتابخانه ای به رشته تحریر در آمده است. یافته ها نشان می دهد که در سازمان ها رهبران افرادی بسیار تاثیرگذار در سرنوشت کسب و کار می باشند. رهبران ازیک سو با تعیین سمت و سو و مسیر حرکت سازمان و از طرفی با اعمال سبک رهبری و ایجاد فرهنگ سازمانی در اوج گرفتن و سقوط سازمان نقش تعیین کننده ای دارند و سرنوشت ساز هستند.

    سبک رهبری یا مدیریت تعیین کننده جو حاکم و فرهنگ سازمانی و راهبردهای حاکم بر سازمان است. سبک رهبری مجموعه ای از نگرش ها، صفات و مهارت های مدیران است که بر پایه چهار عامل نظام ارزش ها، اعتماد به کارمندان، تمایلات رهبری و ماهیت و نوع فعالیت و نیز احساس امنیت در موقعیت های مبهم شکل می گیرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها