• آثار فرهنگی و شخصیتی حجاب در جامعه

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/03
    • تعداد بازدید: 133
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    آثار فرهنگی و شخصیتی حجاب در جامعه

    آثار حجاب نه تنها در ابعاد فردی، فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی، روحی و روانی، اقتصادی و امنیت زنان بلکه در تمام افراد جامعه نقش موثر و حیاتی دارد و باعث ایمنی و سلامت فرد و تمام افراد جامعه از مبتلا شدن به بیماریهای روانی و مشکلات ارتباطی و عاطفی می شود.

    پوشش، انسان را صاحب هویت و شخصیت می نماید و نماد همه ارزش های جامعه ی اسلامی محسوب می شود و یکی از دغدغه های مهم جامعه می باشد چرا که استکبار جهانی حجاب را تهدیدی جدی بر علیه استقلال و موجودیت خود دانسته و آن را به عنوان بزرگترین حربه برای استثمار یک ملت و نظام و ایجاد شکاف و روزنه ای برای تحمیل ضد ارزش های الهی و انسانی خود با از بردن عفاف و حجاب در جوامع اسلامی قرار داده است.

    بنابراین تبیین این مسأله ضروری می نماید که حجاب را چگونه می توان به عنوان یک فرهنگ قدرتمند و عمومی در ارتباطات جهانی توزیع و نهادینه کرد؟ و چالش ها و آسیب های علمی و واقع بینانه ی آن در جوامع چیست که در فرآیند جهانی شدن منجر به نفوذ کمتری نسبت به توسعه اقتصادی و سیاسی گشته و باعث تضعیف این فرهنگ در دنیا شده است. به طور کلی هدف از این پژوهش یافتن آثار شخصیتی و فرهنگی حجاب در جامعه و در سطحی گسترده تر فرآیند جهانی شدن آن و یافتن مشکلات و موانع بر سر گسترش آن در جوامع مختلف به عنوان یک فرهنگ بنیادی می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها