• تحلیل تجارب زیسته دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از تحریم های اقتصادی آمریکا بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/04
    • تعداد بازدید: 100
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    تحلیل تجارب زیسته دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از تحریم های اقتصادی آمریکا بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران

    این مقاله به تجربیات زیسته دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از تحریم های اقتصادی آمریکا بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران می پردازد. دولت امریکا بیش از چهار دهه است که کشور ایران را تحت تحریم های سنگین اقتصادی سیاسی قرار داده است. یکی از موضوعاتی که در مساله تحریم ها مورد توجه قرار می گیرد تاثیر این تحریم ها بر گروه های اجتماعی مختلف است.

    گروه های اجتماعی در ایران تجربیات زیسته متفاوتی از این تحریم ها دارند. تجربیات زیسته دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بعنوان یکی از گروه های مرجع در نظام تعلیم و تربیت می تواند بسیار مهم و تاثیر گذار باشد. این تجربیات زیسته دانشجویان در سالهای آینده بر عملکرد حرفه ای آنها در تدریس و آموزش اثر خواهد داشت. این تجربیات زیسته در سالهای آتی از طریق آموزش و تدریس در کلاسهای درس به دانش آموزان مدارس نیز انتقال می یابد.

    روش پژوهش در این مقاله از نوع روش های کیفی است. جامعه آماری مورد بررسی، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان البرز هستند. نمونه آماری بر اساس نمونه های در دسترس از 15 نفر از دانشجویان رشته آموزش تاریخ انتخاب شدند. روش جمع آوری داده ها ، روش مصاحبه روایی و روش تحلیل داده ها، روش تحلیل مضمون بوده است.

    پس از جمع آوری مصاحبه ها، روایتهای دانشجویان بر اساس 4 مضمون : ابعاد اقتصادی تحریم ها، ابعاد سیاسی تحریم ها، ابعاد اجتماعی تحریم ها و ابعاد انسانی تحریم ها مقوله بندی شدند. نتایج تحلیل روایتها نشان می دهد که نگرش ها و گرایش های دانشجویان نسبت به تحریم های اقتصادی آمریکا تا حد زیادی با سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران هماهنگ و هم جهت است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها