• تحلیل عنصر وجودی زن در آثار هوشنگ گلشیری

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/09
    • تعداد بازدید: 109
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    تحلیل عنصر وجودی زن در آثار هوشنگ گلشیری

    یکی از اساسی ترین مقوله های حیات بشری مسئله ی زنان است. به میزان توجه به موضوع زنان، جامعه از سلامت و پویایی و تعالی برخوردار می گردد و بدون اهتمام و تلاش به مسائل این گروه، امکان برخورداری از نسلی سالم، خلاق، پرتحرک و پویا وجود ندارد؛ چرا که زنان نیمی از پیکره ی جامعه هستند و تاثیری مستقیم در سعادت و شقاوت نیم دیگر این پیکره را دارند. زن به مثابه ی حقیقتی محض در سخن آنها تجلی بسیاری از اسطوره ها، مضامین و معانی وسیع مانند زیبایی، عشق و نیمه ناتمام روح آدمی بوده است.

    لذا پرداختن به جایگاه و نقش زن در آثار بسیاری از شاعران و نویسندگان از اهمیت بالایی برخوردار است. از جمله نویسندگانی که توجه به موضوع زن و ترسیم نقش و جایگاه زن در آثارش در ادبیات معاصر بسیار بارز است، هوشنگ گلشیری می باشد. وی در جایگاه یکی از بزرگترین نویسندگان مدرن ایران است که با خلق آثاری ارزشمند، نامش هم در میان داستان نویسان و پیشگامان عرصه ی داستان نویسی جاودان و ماندگار است.

    بسیاری از شخصیت های داستان های هوشنگ گلشیری، چهره هایی ماندگار، جذاب، گیرا و به یادماندنی در داستان نویسی فارسی هستند و تجربه ها و جهان بینی ای که نویسنده از نگاه شخصیت های داستانی اش به خواننده ارائه می کند، درخور تأمل هستند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها