• رابطه میان سرمایه اجتماعی خانواده بر شادی دانش آموزان

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/09
    • تعداد بازدید: 122
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    رابطه میان سرمایه اجتماعی خانواده بر شادی دانش آموزان

    به طورحتم برخورداری از هیجانات خوشایندی چون شادی در تجارب انسانی از اهمیت بالایی برخورداراست. در حالی که هیجانات منفی از قبیل افسردگی، اضطراب، ترس بر عملکرد افراد تاثیر منفی می گذارد و به نوعی زندگی فردی و اجتماعی آن ها را مختل می سازد، برخورداری از شادی به عنوان یکی از خلقیات مثبت و خوشایند بر عملکرد افراد تاثیر مثبت گذاشته و این به نوبه خود زمینه پیشرفت و توسعه جامعه را هموار می سازد.

    بر خورداری از احساس خوشایندی چون شادی به افراد این امکان را می دهد که ارزیابی مثبتی از خود، دیگران و محیط پیرامون خود داشته باشند، دیگران را دوست داشته باشند، ازفعالیت اجتماعی گسترده ای برخوردار باشند، از روابط اجتماعی و مشارکت اجتماعی گسترده ای برخوردار باشند، بهتر تصمیم بگیرند، خلاقیت بیشتری از خود بروز دهند، در برابر مشکلات و سختی ها مقاوم باشند و در تعارضات اجتماعی از سطح مدارای بالایی برخوردار بوده و زودتر به توافق برسند.

    امروزه اگرچه با پیشرفت علم و فناوری، توسعه جامعه اطلاعاتی و صنعتی و گسترش دولت های رفاهی زمینه برای بهره مند شدن هرچه بیشتر انسان ها از رفاه و آسایش نسبت به گذشته فراهم شده است، اما چنین موج عظیمی از تغییر و تحولات پیامدهای منفی را نیز با خود به همراه داشته است. این پژوهش با استفاده از منابع کتابخانه ای و روش توصیفی - تحلیلی بر آن است تا به بررسی رابطه میان سرمایه اجتماعی خانواده بر شادی دانش آموزان بپردازد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها