• نقد و بررسی کتاب مبانی نظریه پردازی ، پیشینه و ملاحظات تالیف دکتر حسین خنیفر

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/14
    • تعداد بازدید: 123
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    نقد و بررسی کتاب مبانی نظریه پردازی ، پیشینه و ملاحظات تالیف دکتر حسین خنیفر

    کتاب مبانی نظریه پردازی به ریشه شناسی جامعه در موضوع نظریه و نظریه پردازی با ارائه مصادیق و نمونه های مختلف در دوره های تاریخی – باستان، قرون وسطا و دوران معاصر – پرداخته می شود و در ادامه ویژگی های یک نظریه خوب و جنجالی معرفی و مدلها و فرآیندهای نظریه پردازی از سه دیدگاه « بیکن »، « پوپر » و « کوهن » مورد بررسی قرار می گیرد.

    همچنین موانع سه گانه ساختاری، زمینه ای و رفتاری در علوم انسانی که بر سر راه نظریه پردازی قرار دارند، تشریح و تجارت بین المللی کشورها (ژاپن، امریکا، کانادا، آلمان، بلاروس، کویت و...) در حرکت به سمت نظریه پردازی تحلیل می گردد این کتاب به همت دکتر حسین خنیفر به همراه خانمها دکتر معصومه مصطفی زاده و دکتر مهتاب همایی لطیف به چاپ رسیده است .

    با توجه به نقش الگویی کتاب علمی برای پژوهشگران و نیز دستیابی به تالیفی همه جانبه، بهتر است کتاب های علمی چند مولفه باشند؛ یعنی هر کدام از نویسندگان در یکی از گرایش های مرتبط با موضوع کتاب تخصص داشته باشند و در عین حال از مشاوره کارشناسان رشته های روان شناسی، علوم تربیتی، برنامه ریزی درسی و تکنولوژی آموزشی و ویراستاران فنی و ادبی بهره گیرند . همچنین مناسب است کتابهای مختلف پیش از آنکه به صورت گسترده انتشار یابند در شمارگانی محدود چاپ شوند تا نقاط ضعف آنها در عمل شناسایی شده، کاستی ها برطرف شود .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها