• بررسی تاثیرات حمایت اجتماعی، حس انسجام و شرایط مساعد محیط کار بر اضطراب کروناویروس

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/15
    • تعداد بازدید: 141
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی تاثیرات حمایت اجتماعی، حس انسجام و شرایط مساعد محیط کار بر اضطراب کروناویروس

    نقش پرستاران در موقعیت های بحرانی و به خصوص پاندمی کرونا در سلامت جامعه بسیار تاثیرگذار است و با توجه به فشار روانی و استرس زیادی که تحمل می کنند، بررسی عوامل موثر بر استرس کرونا ویروس در پرستاران اهمیت مضاعف دارد. از این رو هدف از انجام این تحقیق، ارزیابی عواملی تاثیرگذار بر استرس کرونا ویروس در پرستاران شهر مشهد می باشد. این تحقیق بر مبنای هدف، کاربردی و به لحاظ روش، نیز توصیفی و پیمایشی است.

    جامعه آماری تحقیق، پرستاران شهر مشهد می باشد که براساس جدول مورگان، حجم نمونه 384 نفر محاسبه شده اند. به منظور بررسی و آزمون متغیرهای موثر در موضوع تحقیق به ترتیب از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. پایایی و روایی پرسشنامه ها به ترتیب از طریق پایایی ترکیبی و تحلیل عاملی تاییدی مورد تایید قرار گرفت.

    به منظور تجزیه و تحلیل داده های تحقیق از نرم افزارهای spss و smart-pls به ترتیب برای تهیه آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که حمایت اجتماعی ادراک شده بر اضطراب کرونا، تاثیر منفی و معنی داری دارد. علاوه بر آن مشخص شد شرایط محیط کار و همچنین حس انسجام بر اضطراب کرونا تاثیر منفی و معناداری دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها