• رهبری استراتژیک جهت اکتشاف و استخراج ، نقش تعدیل کننده ی پویایی محیطی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/15
    • تعداد بازدید: 186
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    رهبری استراتژیک جهت اکتشاف و استخراج ، نقش تعدیل کننده ی پویایی محیطی

    این مقاله، به وسیله ی ایجاد پیوند بین رفتارهای تحول آفرین و تبادلی رهبران راهبردی و دو پیامد بحرانی و مهم یادگیری سازمانی، یعنی نوآوری اکتشافی و استخراجی، تحقیقات نظری پیشین را ارتقاء می بخشد. نتایج بدست آمده نشان می دهند که، رفتارهای رهبری تحول آفرین در دستیابی به تفکر تولیدی و پیگیری نوآوری اکتشافی از سهم عمده ای برخوردار می باشند. از سوی دیگر، رفتارهای رهبری تبادلی، بهینه سازی و گسترش دادن دانش کنونی را آسان ساخته و در نوآوری استخراجی نیز سهم بسزایی دارند.

    در این مقاله اثبات گردیده است که، توجه به پویایی محیطی به منظور درک کامل تاثیر بخشی رهبران راهبردی از ضرورت بسیاری برخوردار است. در نتیجه ی بررسی دقیق به عمل آمده توسط این مقاله، بینش های تازه ای پدیدار گردیده اند، که ناسازگاری موجود میان رفتارهای رهبری و ماهیت پیامدهای ابتکاری درون محیط های پویا را آشکار می سازند.

    بنابراین، نقش رهبران راهبردی در مدیریت اکتشافی و استخراجی نه تنها بر اساس ارزیابی میزان تاثیر رفتارهای رهبری معین بر پیامدهای ابتکاری، بلکه توسط آشکار سازی وابستگی رهبری به شرایط محیطی پویا نیز مورد بررسی قرار می گیرد. از استناد به نظریه های رهبری، نوآوری و یادگیری سازمانی، این گونه برداشت شده است که رفتارهای متفاوت رهبری برای پشتیبانی از نوآوری اکتشافی و استخراجی ضروری بوده، و این که این نوع رفتارها میان سبک رهبری و ماهیت پیامدهای ابتکاری درون محیط های پویا ناسازگاری ایجاد می کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها