• بررسی نقش دانش مالی هیئت مدیره بر آشفتگی مالی و خطر سقوط قیمت سهام در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/17
    • تعداد بازدید: 89
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی نقش دانش مالی هیئت مدیره بر آشفتگی مالی و خطر سقوط قیمت سهام در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

    هسته مرکزی هر شرکت، مدیریت و تصمیم های آن است و سویه های (ویژگی های) رفتاری دخیل در شخصیت مدیران موجب جهت دهی به تصمیم گیری آنان می شود. شاید به همین دلیل باشد که پژوهشگران بر این باورند که این احتمال وجود دارد تصمیم گیرندگان بهطور کامل، تصمیم های عقلایی نگیرند. لذا هدف از این پژوهش، بررسی نقش دانش مالی هیئت مدیره بر آشفتگی مالی و خطر سقوط قیمت سهام است.

    این پژوهش از نوع مطالعه کتابخانه ای و تحلیلی علی بوده و مبتنی بر تحلیل داده های رگرسیونی است که برای این منظور برای جمع آوری مبانی نظری پژوهش از روش کتابخانه ای با استفاده از کتب، مقالات، پایان نامه ها و برای جمع آوری اطلاعات آماری از صورت های مالی و یادداشت های توضیحی استفاده نمودیم، در این پژوهش اطلاعات مالی 162 شرکت مختلف طی دوره زمانی 1395 تا 1400 بررسی شده است.

    همچنین برای تجزیه وتحلیل نتایج به دست آمده پژوهش نیز از نرم افزارهای excel ، minitab19 و eviews12 استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داده است که تأثیر دانش مالی هیئت مدیره بر آشفتگی مالی و خطر سقوط قیمت سهام در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در سطح اطمینان 95 درصد مورد تائید قرار نمی گیرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها