• طراحی بازی آموزشی مبحث زمان و بررسی اثربخشی آن بر پیشرفت درسی دانش آموزان دختر پایه دوم ابتدایی ناحیه 2 شهر یزد

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/17
    • تعداد بازدید: 139
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    طراحی بازی آموزشی مبحث زمان و بررسی اثربخشی آن بر پیشرفت درسی دانش آموزان دختر پایه دوم ابتدایی ناحیه 2 شهر یزد

    در سال های اخیر محققان به دنبال رویکردهایی برای پر کردن خلاهای یادگیری و رفع خلاهای ناشی از نقص در فرایند تدریس و یادگیری در پیشرفت درسی ریاضی بوده اند، در همین راستا این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی بازی آموزشی طراحی شده مبحث زمان بر پیشرفت درسی دانش آموزان دختر پایه دوم ابتدایی ناحیه 2 شهر یزد انجام گرفت. روش انجام این تحقیق، نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون همراه با گروه کنترل بود.

    جامعه آماری را کلیه دانش آموزان دختر پایه دوم ابتدایی ناحیه دو شهر یزد تشکیل داده اند و با روش در دسترس دو گروه 15 نفری از دانش آموزان تحت عنوان گروه آزمایش و کنترل انتخاب شدند. سپس مداخلات آموزشی (بازی های آموزشی مبحث زمان) برای گروه آزمایش طی 8 جلسه 45 دقیقه ای اجرا گردید. در فرایند اجرای پژوهش گروه کنترل هیچ گونه مداخله ای را دریافت ننمود.

    پیش از آغاز دوره آموزشی و پس از آن از هر دو گروه آزمایش و کنترل پیش آزمون و پس آزمون به عمل آمد و میزان پیشرفت درسی آنها با استفاده از پرسشنامه معلم ساخته سنجیده شد. یافته ها با توجه به آماره تحلیل کواریانس نشان داد که49.8 درصد کواریانس نمرات پس آزمون  « پیشرفت درسی ریاضی » دانش آموزان ناشی از تاثیر « بازی آموزشی طراحی شده ویژه مبحث زمان » است؛ بنابراین، آموزش بازی آموزشی طراحی شده ویژه مبحث زمان بر پیشرفت درسی و یادگیری مفاهیم مربوط به ساعت در دانش آموزان دختر پایه دوم ابتدایی موثر بوده است و باعث افزایش نمره پیشرفت درسی شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم