• تاثیر مقایسه اجتماعی بر تمایل به برند با نقش میانجی مادی گرایی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/18
    • تعداد بازدید: 93
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    تاثیر مقایسه اجتماعی بر تمایل به برند با نقش میانجی مادی گرایی

    از مفاهیمی که اخیرا مورد توجه متخصصان حوزه رفتار مصرف کننده قرار گرفته تمایل به برند و مادی گرایی است. این مفهوم به تجربیاتی اطلاق می گردد که نشات گرفته از مجموعه تعاملات مشتری با محصول، سازمان و یا بخشی از آن بوده که سبب تحریک عکس العمل های او می گردد. هدف این پژوهش بررسی تاثیر مقایسه اجتماعی بر تمایل به برند با نقش میانجی مادی گرایی عمده پژوهش حاضر می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی –همبستگی است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مشتریان برند لوکس گوشی همراه در شهر تهران به تعداد نامحدود می باشد.

    حداقل حجم نمونه طبق فرمول کوکران 384 نفر برآورد گردید و در نهایت همین تعداد پرسشنامه جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در این پژوهش برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است. پایایی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفت و روایی صوری و محتوای با نظر استاد راهنما و روایی سازه نیز مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

    همچنین تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده با استفاده از نرم افزار آماری spss و smart pls صورت گرفته است نتایج حاصل از نرم افزار مدل سازی معادلات ساختاری pls نشان داد که مقایسه گرایی بر تمایل به برند و مادی گرایی تاثیر مثبت و معنی داری دارد و مادی گرایی بر تمایل به برند تاثیر مثبت و معنی داری دارد و تمایل به برند بر تبلیغات دهان به دهان و تمایل به پرداخت تاثیر مثبت و معنی داری دارد و همچنین مادی گرایی بر رابطه بین مقایسه اجتماعی بر تمایل به برند نقش میانجی دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها