• پیش بینی عملکرد ریاضی از طریق ادراک محیط یادگیری سازنده گرا و انگیزش به یادگیری ریاضی در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر کازرون

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/21
    • تعداد بازدید: 200
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    پیش بینی عملکرد ریاضی از طریق ادراک محیط یادگیری سازنده گرا و انگیزش به یادگیری ریاضی در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر کازرون

    هدف از انجام پژوهش حاضر، پیش بینی عملکرد ریاضی از طریق ادراک محیط یادگیری سازنده گرا و انگیزش به یادگیری ریاضی در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر کازرون بود پژوهش حاضر با عنایت به ماهیت و گزاره های آن به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ روش گردآوری داده ها، کمی و مبتنی بر رویکرد همبستگی است. جامعه آماری در این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر کازرون در سال تحصیلی 1401 - 1400 می باشد.

    حجم نمونه بر اساس جدول برآورد حجم نمونه مورگان، برابر با 248 بود. ابزار گردآوری داده ها شامل: پرسشنامه عملکرد ریاضی، پرسشنامه ادراک از محیط یادگیری ساختن گرای تیلور و همکاران (1996) و پرسشنامه انگیزش ریاضی:کورتر (2005) در مقیاس پنح درجه ای لیکرت می باشد.

    برای تجزیه وتحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی شامل: شاخص های میانگین و انحراف معیار استفاده خواهد شد و برای پاسخگویی به فرضیه های تحقیق از آزمونهای آمار استنباطی شامل ضرایب همبستگی، و تحلیل واریانس و نرم افزار spss استفاده شد. نتایج نشان داد 13 % واریانس مربوط به عملکرد ریاضی توسط ادراک محیط یادگیری سازنده گرا، تبیین می شود ( 126 / 0 = 𝑅2 ). و 51 % واریانس مربوط به عملکرد ریاضی توسط انگیزش ریاضی، تبیین می شود( 513 / 0 = 𝑅2 .)

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها