• بررسی تاثیر دورکاری بر تعهد سازمانی در کارکنان آموزش و پرورش کازرون

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/21
    • تعداد بازدید: 76
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی تاثیر دورکاری بر تعهد سازمانی در کارکنان آموزش و پرورش کازرون

    هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر دورکاری بر تعهد سازمانی در کارکنان آموزش و پرورش کازرون بود روش پژوهش از نظر هدف کاربردی است و از نظر شیوه گردآوری و تحلیل اطلاعات نیز این تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی است همچنین به لحاظ زمانی نیز این تحقیق از نوع مقطعی می باشد.

    جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مدیران و کارکنان و کارشناسان کارکنان آموزش و پرورش کازرون می باشد با استفاده از چدول کرجسی و مورگان و روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 105 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات ، پرسشنامه دور کاری کمالی (1393) و پرسشنامه تعهد سازمانی لینا و همکاران (2007) بود.

    از آلفای کرونباخ به منظور بررسی میزان پایایی پرسشنامه های مورد نظر، استفاده شد همچنین از آزمون کالموگروف - اسمیرینف برای بررسی نرمال بودن و از آزمون همبستگی پیرسون آزمون تحلیل واریانس، آزمون رگرسیون  استفاده گردید یافته های پژوهش نشان داد که ضریب استاندارد شده (ضریب مسیر) بین دو متغیر(دورکاری بر ابعاد تعهد سازمانی در بین کارکنان آموزش و پرورش کازرون.)، 710 / 0 β= می باشد و ضریب معناداری (آماره تی) بین این دو متغیر نیز  t=16.024 بوده (بیشتر از قدرمطلق 1.96 ) که نشان می دهد این رابطه معنادار است. بنابراین می توان نتیجه گرفت دورکاری بر ابعاد تعهد سازمانی در بین کارکنان آموزش و پرورش کازرون تاثیر دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم