• بررسی تاثیر مهارت های روابط انسانی و بهبود عملکرد مدیران در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش شهر سردشت

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/22
    • تعداد بازدید: 102
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی تاثیر مهارت های روابط انسانی و بهبود عملکرد مدیران در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش شهر سردشت

    هدف از این بررسی تاثیر مهارت های روابط انسانی (انگیزش، مشارکت ، توجه به نیازها و خواسته های معلمان و ارتباط صحیح) و بهبود عملکرد مدیران اداره آموزش و پرورش شهر سردشت در مقطع ابتدایی بوده و امید است که گامی مثبت در رفع کاستی های این اداره باشد. نوع و روش تحقیق ترکیبی (پیمایشی – همبستگی – اسنادی) بوده و درجمع آوری اطلاعات، از ابزار اندازه گیری پرسشنامه ی 20 سوالی جهت معلمان(عملکرد مدیران) و پرسشنامه ی 10 سوالی جهت مدیران(مهارت های روابط انسانی) و نمونه گیری تصادفی استفاده شده است.

    جامعه ی معلمان 440 نفر است که براساس جدول کرجیس و مورگان حجم نمونه 205 نفر و حجم جامعه مدیران 36 نفر و حجم نمونه 33 نفر برآورد گردیده است. تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات با استفاده از نرم افزار spss18.0 انجام گرفته است یافته های بدست آمده با آزمون همبستگی پیرسون و آزمون نرمال بودن کلموگروف اسمیرنوف واکاوی شد نتایج یافته های پژوهش نشان دهنده آن است که میزان بهبود عملکرد مدیران در مهارت های انسانی در سطح متوسط ( 50 درصد بالاتر می باشد).

    در این میان متغیرهای مشارکت و انگیزش به ترتیب بیشترین و کمترین سهم را در تعیین متغیر وابسته ایفا می نمایند. بیشتر معلمان اداره ی آموزش و پرورش شهر سردشت از تاثیر مهارت های روابط انسانی در عملکرد مدیران رضایت داشته اند. ولی در زمینه هایی نیز عدم رضایت دیده شده است که در برنامه ریزی صحیح بایستی مورد توجه بیشتری قرار گیرد عوامل دیگری همچون مدیریت علمی، تخصص، سیستم متمرکز و کمبود هزینه و... تاثیرگذار بوده اند. بنابراین باتوجه به موضوع فوق، مهارت های روابط انسانی، متغیر مستقل وبهبود عملکرد مدیران، متغیروابسته می باشد .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها