• بررسی تاثیر ادراک محیط کلاس بر اضطراب ریاضی در دانش آموزان مقطع متوسطه شهر کرمانشاه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/23
    • تعداد بازدید: 101
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی تاثیر ادراک محیط کلاس بر اضطراب ریاضی در دانش آموزان مقطع متوسطه شهر کرمانشاه

    هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر ادراک محیط کلاس بر اضطراب ریاضی در دانش آموزان مقطع متوسطه شهر کرمانشاه می باشد. پژوهش حاضر با عنایت به ماهیت و گزاره های آن به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ روش گردآوری داده ها، کمی و مبتنی بر رویکرد همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 1400 - 1401 تشکیل می دهند.

    به منظور تعیین حجم نمونه از فرمول کورکران استفاده شد به منظور انتخاب نمونه آماری از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده می شود. و 384 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های مقیاس اضطراب ریاضی پلیک و پارکر 1982و پرسشنامه ادراک فعالیت های کلاسی جنتری، گابل و ریزا 2002 استفاده شد.

    به منظور تجزیه و تحلیل داده ها، از روش های ضرایب همبستگی و رگرسیون استفاده گردید و نتایج نشان داد گردید تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که ضریب رگرسیون برای متغیر فرسایش شغلی برابر با 0.14 می باشد، و برای تمایل به ترک خدمت برابر با 1.18 می باشد. به عبارت دیگر می توان گفت که اضطراب روانی کرونا بر فرسایش شغلی معلمان تاثیر معناداری دارد. ضریب رگرسیون برای مولفه علاقه برابر با 0.864- می باشد. و برای مولفه انتخاب برابر با  0.472 است که معنادار می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها