• بررسی عملکرد خانواده در گرایش به سو مصرف سیگار و ماریجوانا در دختران جوان 20 تا 30 سال دانشگاه آزاد اسلامی یادگار امام

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/23
    • تعداد بازدید: 89
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی عملکرد خانواده در گرایش به سو مصرف سیگار و ماریجوانا در دختران جوان 20 تا 30 سال دانشگاه آزاد اسلامی یادگار امام

    زمینه و هدف: امروزه موضوع سو مصرف و اعتیاد به سیگار و ماریجوانا در جوانان و نوجوانان تبدیل به موضوعی بسیار رایج گردیده است. هدف از پژوهش حاضر برسی اثر عملکرد خانواده در گرایش به سو مصرف سیگار و ماریجوانا در دختران جوان 20 تا 30 سال دانشگاه یادگار امام است.

    مواد و روش ها: که برای آن از روش پژوهش نیمه تجربی با گروه آزمایش و طرح پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری تمامی دانشجویان دختر دانشگاه یادگار امام 20 تا 30 شهر تهران است که در سال تحصیلی 1400 _ 1401 مشغول به تحصیل بوده اند. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای تعداد 50 نفر از دانشجویان به عنوان نمونه انتخاب شده اند. پرسشنامه های سبک های فرزند پروری یانگ و آمادگی به اعتیاد وید و بوچر بین آنان توزیع و به طور تصادفی در یک گروه 50 نفره آزمایش قرار گرفته اند. متغیر مستغل در این آزمایش عملکرد خانواده و گرایش به سو مصرف سیگار و ماریجوانا متغیر وابسته بوده است.

    یافته ها : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر آمادگی به اعتیاد و عملکرد خانواده را نشان می دهد. با توجه به نتایج، ضریب همبستگی بین نمره آمادگی به اعتیاد و عملکرد خانواده 0.745 است. این ضریب همبستگی نشان می دهد که بین این دو متغیر رابطه همبستگی مثبت وجود دارد. همچنین با توجه به میزان sigیا همان معناداری که کمتر از 0.05 می باشد، مشاهده می شود که رابطه این دو متغیر معنادار می باشد. لذا ارتباط عملکرد خانواده در گرایش به سو مصرف سیگار و ماریجوانا کشیدن در دختران 20 تا 30 سال معنادار و فرضیه پژوهش تایید شده است.

    نتیجه گیری: طبق نتایج بدست آمده عملکرد خانواده در گرایش به سو مصرف سیگار و ماریجوانا در دختران جوان 20 تا 30 دانشگاه یادگار امام موثر است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها