• بررسی سیاست گذاری آموزش و پرورش بر دانش آموزان ابتدایی در دوران کرونا

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/25
    • تعداد بازدید: 75
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی سیاست گذاری آموزش و پرورش بر دانش آموزان ابتدایی در دوران کرونا

    نظام آموزشی از مهمترین ارکان یک جامعه است و سیاستگذاری آموزشی نیز از مهمترین فرآیندهای بنیادی در سیاستگذاری دولت است. نظام آموزشی همانند سازمانهای دیگر همواره با چالش های مختلفی در طول زمان روبه رو می شود که باید با ابزارها و رویکردها و سیاستگذاری های مناسب بتواند از آنان گذر کند. سیاستگذاری مطلوب و کارا سیاست گذاری منوط بر واقعیات و شرایط حاکم بر جامعه است.

    اما وجود عدم اطمینان در آینده و رخ دادن پیشامدهای غیر قابل پیشبینی، پیشروی نظام آموزشی است که یکی از این پیشامدها همه گیری ویروس کرونا در سراسر دنیا است و بحرانهای جدیدی را علی الخصوص در حوزه آموزش ایجاد کرده است. شیوع ویروس کرونا مدیران آموزشی، معلمان، والدین و دانش آموزان را با مسائل عدیده ای روبرو نموده است. در سال های گذشته، بسیاری از کشورها، مدارس و دانشگاه ها را تعطیل کرده و یادگیری از راه دور را جایگزینِ حضور فیزیکی دانش آموزان و دانشجویان کرده اند.

    سیاست های اجرایی از سوی دولتها در زمینه محدودسازی رفت و آمد انسانها و پرهیز از هرگونه تجمع با هدف مقابله با ویروس کرونا موجب شده تا در شرایط فعلی، میلیون ها دانش آموز در کشورهای مختلف جهان، از رفتنِ به مدرسه محروم شوند و در خانه، فرآیندِ آموزشی خود را دنبال کنند. این مسئله به طور خاص در مورد کشورهایی که عمیقا تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته اند، نظیرِ چین، کره جنوبی، ایتالیا و ایران، صدق می کند. لذا در این تحقیق سعی برآن شده که سیاستهای آموزشی و تاثیر کرونا بر دوره ابتدائی بررسی شود .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها