• رابطه هوش فرهنگی و اشتیاق شغلی با تنبلی اجتماعی در معلمان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/25
    • تعداد بازدید: 187
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    رابطه هوش فرهنگی و اشتیاق شغلی با تنبلی اجتماعی در معلمان

    پژوهش حاضر ارتباط بین هوش فرهنگی و اشتیاق شغلی با تنبلی اجتماعی در معلمان مورد بررسی قرار داده است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل کلیه معلمان ابتدایی شهر علی آباد بود که تعداد آنها 180 نفر بود که بر اساس جدول کرجسی و مورگان تعداد 118 نمونه انتخاب شد.

    روش نمونه گیری به صورت دردسترس بود. افراد به پرسشنامه اشتیاق شغلی سالانوا و شافلی (2001)، هوش فرهنگی آنگ (2004) و تنبلی اجتماعی تقی زاده و علی بخشی 1396 پاسخ دادند. داده ها به روش رگرسیون گام به گام و ضریب همبستگی تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد بین هوش فرهنگی و اشتیاق شغلی با تنبلی اجتماعی در معلمان رابطه منفی و معنی دار وجود دارد.

    به این معنی که با بالا رفتن نمره هوش فرهنگی و اشتیاق شغلی نمره تنبلی اجتماعی کاهش می یابد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که هوش فرهنگی و اشتیاق شغلی می تواند تنبلی اجتماعی را پیش بینی کند. یافته های این پژوهش می تواند در حوزه های مختلف از جمله مسائل مربوط به معلمان کاربرد داشته باشد. با کمک به آنان می توان هوش فرهنگی و اشتیاق شغلی آنها را افزایش داده و تنبلی اجتماعی آنها را به نحو موثری کاهش داد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها