• ویژگی های پلیس اسلامی در راستای سبک زندگی اسلامی از منظر مقام معظم رهبری

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/28
    • تعداد بازدید: 159
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    ویژگی های پلیس اسلامی در راستای سبک زندگی اسلامی از منظر مقام معظم رهبری

    سبک زندگی، مجموعه ای از الگوهای نظام مند رفتاری است که خاستگاه آن را باورها، ارزش ها و هنجارهای شکل گرفته در یک فرهنگ یا خرده فرهنگ تشکیل می دهد. از آنجا که فرهنگ جوامع بشری، به میزان بسیاری از عامل دین اثر می پذیرد، طبیعی است که آموزه های دینی در شکل گیری سبک زندگی موثر باشد.

    دین اسلام نیز که آموزه های آن به تمام ابعاد و زوایای زندگی انسان توجه، و او را تا رسیدن به سعادت جاودان راهبری می کند، در سه سطحِ بینش، گرایش و کنش، الگوهایی را ارائه کرده است که بر اساس آن، میتوان در فرهنگ های گوناگون بشری، سبک زندگی اسلامی را پایه ریزی کرد. در این پژوهش، برآنیم بستری مناسب برای درک آموزه های اسلامی و الگوگیری از آنها و تاثیر آن بر وظایف سازمانی پلیس و تربیت مامورانی که به ویژگی های مورد تایید دین مبین اسلام، پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) و ائمه معصومین (علیهما السلام) باشد، در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که برگرفته از سیره ائمه است فراهم آید.

    پلیس اسلامی حافظ، جان، مال و ناموس مردم می باشد و با فراهم شدن بستر مناسب و اجرایی شدن سبک زندگی اسلامی می تواند این وظیفه خطیر را به نحو احسن به انجام رساند. در این پژوهش از منابع مرجع و کتب فقهی، اسلامی و از منابع درون سازمانی ناجا و بیانات مقام معظم رهبری استفاده شده است. و در ادامه به ویژگیهای پلیس اسلامی در راستای سبک زندگی اسلامی پرداخته شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها