• پیش بینی اضطراب ناشی از کرونا بر اساس احساس تنهایی، استقلال عاطفی و ابراز وجود در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/09/03
    • تعداد بازدید: 192
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    پیش بینی اضطراب ناشی از کرونا بر اساس احساس تنهایی، استقلال عاطفی و ابراز وجود در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه

    هدف از انجام این پژوهش پیش بینی اضطراب ناشی از کرونابراساس احساس تنهایی، استقلال عاطفی و ابراز وجود دانش آموزان دختر مقطع متوسطه در شهرستان های بابلسر و فریدونکنار بوده است. روش تحقیق این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بوده که از جامعه آماری مورد مطالعه 140 نفر از طریق روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و پرسشنامه های ابراز وجود گمبریل و ریجی (1975)، استقلال عاطفی استنبرگ و سیلوربرگ (1986)، احساس تنهائی راسل و همکاران (1980)، اضطراب کرونا علی پور و همکاران (1398) را تکمیل نمودند.

    داده های آماری از طریق شاخصه های توصیفی، ضریب همبستگی پیرسون وتحلیل رگرسیون چند متغیری به شیوه گام به گام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. ضریب همبستگی پیرسون نشان داد بین احساس تنهائی با اضطراب کرونا رابطه معنادار مثبت و بین ابراز وجود با اضطراب کرونا رابطه معنادار منفی وجود دارد و بین استقلال عاطفی با اضطراب کرونا رابطه ی معناداری یافت نشد.

    تحلیل رگرسیون چندمتغیری به روش گام به گام نشان داد هر یک از متغیرهای احساس تنهائی و ابراز وجود به ترتیب وارد معادله رگرسیون شدند و با همدیگر توانسته اند 5 / 10 درصد واریانس متغیر اضطراب کرونا را پیش بینی نمایند. بطورکلی این پژوهش نشان داد، ابراز وجود و احساس تنهائی از جمله متغیرهای پیش بینی کننده نسبتا خوب برای اضطراب کرونا می باشند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها