• والدین همیار مدرسه

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/09/05
    • تعداد بازدید: 160
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    والدین همیار مدرسه

    مشارکت جدی خانواده و مدرسه همیشه مورد توجه متخصصان امر آموزش و پرورش و خانواده ها بوده است. اما گاهی مواقع عدم شناخت اولیاء از اهداف و کارکردهای مدرسه باعث می شود ارتباط و همکاری بین خانواده و مدرسه به درستی انجام نشود در حالی که مشارکت واقعی زمانی صورت می گیرد که خانواده در امور مدرسه درگیر شوند و مدرسه نیز خانواده را همراه و همیار خود ببیند. پژوهش ها نشان داده است هر قدر والدین در مسائل مدرسه فرزندانشان بیشتر مشارکت داشته باشند، پیشرفت تحصیلی کودک افزایش می یابد.

    بنابراین، تقویت مشارکت خانواده و مدرسه از پیش نیازهای یک برنامه ی موثر است که باید مورد توجه قرار گیرد. طرح حاضر که در سال تحصیلی 1401 - 1400 در دبستان ... اجرا شده است، به بررسی میزان تعاون و همکاری و مشارکت والدین دانش آموزان این دبستان می پردازد. این پژوهش از نوع تجربی بوده و در آن عمدتا از روش های کیفی برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده است.

    ابزار مورد استفاده در این تحقیق برای جمع آوری داده ها بررسی عملکرد والدین، بررسی شرایط آموزشگاه قبل و پس از اجرای طرح و همچنین مصاحبه با اولیاء دانش آموزان و همکاران بوده است. پس از اجرای طرح و بررسی روند آن، طرح مذکور میزان 85 % بهبود عملکرد و همیاری والدین را در همکاری و مشارکت با مدرسه و علاقه به کار تیمی نشان داد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم