• نگرش مادران نسبت به تزریق واکسن hpv به فرزندان دختر

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/09/05
    • تعداد بازدید: 179
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    نگرش مادران نسبت به تزریق واکسن hpv به فرزندان دختر

    با توجه به اهمیت تزریق واکسن hpv در راستای کاهش مرگ و میرهای ناشی از سرطان دهانه رحم با تزریق بموقع واکسن، این پژوهش با هدف بررسی رابطه تحصیلات وسنوات شغلی مادران با نگرش آنها نسبت به تزریق واکسن hpv به فرزندان دختر انجام شده است. برای رسیدن به این هدف از روش پیمایش با استفاده از پرسشنامه مک ری وهمکاران (2010) در زمینه نگرش نسبت به واکسن hpv استفاده شده است که شامل 16 سوال در 4 مولفه درک صدمات، درک موانع، درک موثر بودن و عدم اطمینان می باشد.

    نمونه تحقیق شامل 200 نفر از زنان شاغل در مراکز بهداشتی شهر مشهد بوده است که به روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شده اند. داده های حاصل از پرسشنامه جهت تحلیل وارد نرم افزار spss گردید و نتایج حاصل از داده ها مورد تحلیل قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان می دهد میان تحصیلات مادران و نگرش ایشان به تزریق واکسن رابطه معکوس معنادارای وجود دارد.

    هرچه تحصیلات مادران بالاتر باشد به دلیل ترس از عوارض اجتماعی، میزان پذیرش واکسن برای دخترانشان کمتر می شود. همچنین میان سالهای خدمت مادران و نگرش ایشان به تزریق واکسن رابطه مثبت معنادارای وجود دارد. به این معنا که هرچه سالهای خدمت مادران بالاتر می رود و به صورت تجربی با پدیده های بهداشتی آشنا می شوند نگرش مثبتی به تزریق واکسن دارند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها