• کاربرد نرم افزارهای آموزشی و مقایسه آن در یادگیری درس ریاضی در بین دانش آموزان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/09/05
    • تعداد بازدید: 160
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    کاربرد نرم افزارهای آموزشی و مقایسه آن در یادگیری درس ریاضی در بین دانش آموزان

    هدف پژوهش حاضر معرفی و مقایسه تاثیر استفاده از نرم افزار آموزشی (اتو پلی و کرل) بر یادگیری دانش آموزان دختر دوره سوم ابتدایی در درس ریاضی شهر پرند بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و ازنظر روش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با دو گروه آزمایش و گواه بود. جامعه آماری کل دانش آموزان دختر دوره ی سوم ابتدایی مدارس شهر پرند بود که در سال تحصیلی 1401 - 1400 مشغول به تحصیل بودند که به طور تصادفی یک مدرسه انتخاب شد و حجم نمونه 45 نفر تعیین شد که شامل دو گروه آزمایش که 15 نفر برای کلاس الف (نرم افزار اتوپلی) و 15 نفر برای کلاس ب (نرم افزار کرل) و یک گروه کنترل 15 نفر برای کلاس ج (روش سنتی) را تشکیل داد.

    جهت گرد آوری اطلاعات ازپیش آزمون- پس آزمون استفاده شد و آزمون ها به صورت مداد – کاغذی و حاوی 10 سوال با بارم کل 20 نمره ای بود که درصد پیش آزمون 81 درصد و نتیجه پس آزمون 90 درصد برای کرل و 83 درصد برای اتوپلی بدست. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات در ابتدا از ازمون تحلیل واریانس برای بررسی تاثیر و سپس با توجه به تفاوت نمرات پیش آزمون و پس آزمون برای هر سه گروه ، از آزمون t گروه های مستقل و نرم افزار spss استفاده شد.

    یافته ها نشان داد تاثیر محتوای تولید شده از طریق کرل و اتوپلی بر یادگیری درس ریاضی تایید شد و بین میانگین نمرات سه گروه تفاوت وجود دارد. نتایج نشان داد که در مرحله پیش ازمون میانگین نمرات هر سه گروه گواه، کرل، اتوپلی کمتر از مرحله پس ازمون است. بعبارتی در مرحله پس ازمون دانش اموزان عملکرد بهتری در یادگیری درس راضی داشته اند بویژه که استفاده از نرم افزار سبب شده است یادگیری این دو گروه نسبت به گروه گواه در سطح بالاتری باشد. در مقایسه بین یادگیری در هنگام پس ازمون برای گروه کرل و اتوپلی مشخص گردد که عملکرد گروه کرل بهتر از گروه اتوپلی بوده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها