• مقایسه نرم افزار کورل دراو و نرم بیلدر در یادگیری درس ریاضی دانش آموزان دختر شهرستان کوهدشت

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/09/05
    • تعداد بازدید: 156
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    مقایسه نرم افزار کورل دراو و نرم بیلدر در یادگیری درس ریاضی دانش آموزان دختر شهرستان کوهدشت

    هدف پژوهش حاضر مقایسه نرم افزارهای کورل دراو و بیلدر در یادگیری درس ریاضی دانش آموزان بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و ازنظر روش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با دو گروه آزمایش و گواه بود. جامعه آماری کل دانش آموزان دختر دوره ی چهارم ابتدایی مدارس شهر کوهدشت بود که در سال تحصیلی 1401-1400 مشغول به تحصیل بودند که به طور تصادفی یک مدرسه انتخاب شد و حجم نمونه 36 نفر تعیین شد که شامل دو گروه آزمایش که 12 نفر برای کلاس الف( نرم افزار کورل) و 12 نفر برای کلاس ب (نرم افزار بیلدر) و یک گروه کنترل 12 نفر برای کلاس ج (روش سنتی) را تشکیل داد.

    جهت گرد آوری اطلاعات ازپیش آزمون- پس آزمون استفاده شد و آزمون ها به صورت مداد – کاغذی و حاوی 10 سوال با بارم کل 20 نمره ای بود که درصد پیش آزمون 81 درصد و نتیجه پس آزمون 90 درصد برای کورل و 83 درصد برای بیلدر بدست. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات در ابتدا از آزمون تحلیل واریانس برای بررسی تاثیر و سپس با توجه به تفاوت نمرات پیش آزمون و پس آزمون برای هر سه گروه، از آزمون t گروه های مستقل و نرم افزار spss استفاده شد.

    یافته ها نشان داد بین میانگین نمرات دو گروه تفاوت وجود دارد. و نمرات پس آزمون یادگیری گروه بیلدر، نسبت به میانگین نمرات گروه کرول بیشتر است و این تفاوت از نظر آماری معنادار می باشد. در نتیجه استفاده از نرم افزار نسبت به روش سنتی تاثیر بیشتری در یادگیری درس ریاضی دانش آموزان پایه چهارم شهرستان کوهدشت دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها