• بررسی و شناخت انواع روش های نوین آموزشی معلمان در راستای تدریس و انتقال مطلب در کلاس درس

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/09/11
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/09/12
    • تعداد بازدید: 164
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02166979526

    بررسی و شناخت انواع روش های نوین آموزشی معلمان در راستای تدریس و انتقال مطلب در کلاس درس

    با توجه به اینکه یکی از مشکلات نظام های آموزش و پرورش در سراسر جهان افت تحصیلی است و جامعه ما هم در این رهگذر سالانه میلیاردها ریال از سرمایه کشور و میلیاردها ساعت از عمرمفید قشرجوان که می بایست درمسیر زندگی و قطع وابستگی از کشورهای خارجی مصرف گردد به هدر می رود. در این راستا نقش معلم درپیشگیری از این افت حیاتی است. لذا شناخت معلم وکشف نیازها وعوامل ایجادکننده انگیزه وی می تواند در اثربخشی فرایند تدریس نوین، موثر باشد.

    با توجه به اینکه روش های سنتی و بدون انعطاف گذشته در افت تحصیلی دانش آموزان دخالت بسیاری دارد و همچنین در این راستا نقش معلم در پیشگیری ازاین افت، حیاتی است و با عنایت به اینکه کسب علوم وفنون جدید در سایه بهره گیری از روش های نوین آموزشی امکان پذیر است و معلم در جهت دستیابی به این هدف نقش اساسی را به عهده دارد.

    منظور از روش های نوین تدریس، روش های تدریس نوین وفعال شامل روش های تدریس مبتنی برت عامل، مسئله محور، مبتنی برانتقال مستقیم، روش آموزش مستقیم مستقل از معلم وروش های آموزش انفرادی هستند که جایگزین روش های سنتی گذشته مانند سخنرانی محض و بدون انعطاف می باشند و این روش های نوین تاثیر بسیاری دریادگیری دانش آموزان دارند. استفاده از روش های نوین تدریس و به کارگیری آنها درکنار روش های سنتی، استفاده ناگزیر و گسترده از ابزارهای آموزشی و علمی شدن شیوه های ارزشیابی مهمترین پی آمدهایی است که در نظام های تعلیم و تربیت درسطح جهانی ایجادگردیده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها