• جهانی شدن ورزش الزامی سازمان یافته در نظام کنونی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/09/11
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/09/12
    • تعداد بازدید: 222
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02166979526

    جهانی شدن ورزش الزامی سازمان یافته در نظام کنونی

    ورزش امروزه از مرزهای ملی فراتر رفته و در سطح جهان مطرح است. امروزه ورزش بیشتر به ایده آل‌های جهانی توجه داشته و کمتر به واقعیت‌های عینی موجود در درون جوامع توجه نشان می‌دهد. جهانی‌شدن ورزش را می‌توان در سطح مسائلی چون توجه به واقعیت های سیاسی جدید در زمینه های ورزشی در سطح جهان، قهرمانان ورزشی و مسئله مهاجرت آنان به‌عنوان نیروی کار جدید، سیاست های جهانی تولید تجهیزات ورزشی، پوشاک ورزشی، ایجاد حس جدیدی از واقعیت های سیاسی موجود و دیگر مسائل مرتبط با جهان ورزش دانست.

    جهانی شدن ورزشی نه تنها موجب تشدید رقابت های ورزشی شده بلکه بازارهای بین المللی ورزشی را همراه با محصولات و ایده های ورزشی تحت نفوذ خود قرار داده است. امروزه جهانی شدن توانسته است با ویژگی‌های خاص خود یکپارچگی اقتصادی، تعاملات گسترده سیاسی در پیمان‌ها و سازمان‌های متکثر، تحول در ارتباطات و فناوری بسترهای مناسبی را برای رشد کارآفرینی و در نتیجه فرآیند توسعه فراهم کند.

    ورزش صنعت مدرن و پویا و در عین حال از عوامل بسیار مهم و اساسی در تامین نشاط و سلامت و نیز اشتغال جامعه محسوب می‌شود که امروزه توانسته توفیقات فراوانی را به جهت تولید ارزش‌ها در ساختار ذهنی جوامع بشری داشته باشد. در این مقاله که با روش تحلیلی-توصیفی نگاشته شده است قصد داریم به بررسی جهانی شدن ورزش الزامی سازمان یافته در نظام کنونی و الزاماتی که در این راستا وجود دارد بپردازیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها