• بررسی تاثیر تبلیغات چهره به چهره بر استفاده از نوآوری در بانکداری اینترنتی (مورد مطالعه: همراه بانک و اینترنت بانک، بانک ایران زمین و ملت شهرستان طبس)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/08/19
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/09/30
    • تعداد بازدید: 86
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    بررسی تاثیر تبلیغات چهره به چهره بر استفاده از نوآوری در بانکداری اینترنتی (مورد مطالعه: همراه بانک و اینترنت بانک، بانک ایران زمین و ملت شهرستان طبس)

    در محیطی که اعتماد به سازمانها و آگهی های تبلیغاتی کاهش یافته است ارتباطات چهره به چهره راهی برای دستیابی به مزیت رقابتی است. ارتباط چهره به چهره در بازاریابی یکی از مهمترین ابزارهای غیررسمی ارتباطات میان مصرف کنندگان است که مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است. یکی از گسترده ترین مفاهیم مورد پذیرش در رفتار مصرف کننده، ارتباط چهره به چهره است که نقش مهمی را در شکل دهی رفتار و نگرش مصرف کننده بازی می کند.

    این مطالعه با در نظر گرفتن عوامل ذکر شده به بررسی روابط بین تبلیغات دهان به دهان شخصی و مجازی و استفاده از نوآوری پرداخت. جهت جمع آوری داده های مورد نیاز به منظور آزمون آماری مدل تحقیق از پذیرندگان نوآوری های الکترونیکی خدمات بانکی در شهر طبس استفاده شد و 267 پرسشنامه بدین منظور جمع آوری گردید.

    جهت سنجش روابط بین متغیرهای تحقیق از مدلیابی معادلات ساختاری (sem) استفاده شد. نتایج مطالعه نشان داد که تبلیغات چهره به چهره شخصی بر تنوع استفاده اثرگذار نیست در عوض تبلیغات چهره به چهره مجازی اثر معنی داری بر تنوع استفاده دارد. تبلیغات چهره به چهره مجازی اثر بیشتری بر دسترسی ادراک شده به محصولات مکمل دارد و شدت استفاده از محصولات نوآورانه ارتباط مستقیمی با ادراک مصرف کننده از تعداد بیشتر افراد استفاده کننده از محصولات نوآورانه دارد و همچنین افزایش دسترسی مصرف کنندگان به محصولات مکمل تنوع استفاده از نوآوری در آنان بالاتر می رود .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها