• درمان واژینیسموس از طریق تغییر سبک زندگی با رویکرد شناختی - رفتاری

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/08/19
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/10/01
    • تعداد بازدید: 180
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    درمان واژینیسموس از طریق تغییر سبک زندگی با رویکرد شناختی - رفتاری

    واژینیسموس یکی از اختلالات جنسی می باشد که به صورت انقباض غیر ارادی عضلات کف لگن می باشد و بیمار قادر به برقراری رابطه جنسی نمی باشد. این اختلال می تواند باعث بروز مشکلات ناباروری در زنان شود. هدف این مقاله بکار گیری رویکرد شناختی –رفتاری ( (cbt)cognitive behavioral therapy ) می باشد.

    5 بیمار مبتلا به واژینیسموس بامشکل عدم مقاربت طولانی مدت شناسایی شد. این 5 بیمار به طوری که بیمار اول به مدت 2 سال و بیمار دوم به مدت 3سال 5 ماه و بیمار سوم به مدت 7 سال و بیمار چهارم به مدت 6 ماه و بیمار پنجم به مدت 6 روز با مشکل واژینیسموس در گیر بودند و حتی نمیدانستند علت این بیماری و نام بیماری چیست. درابتدا بیماران براساس شرح حال خود و واکنش اجتنابی آنها به هنگام انجام معاینات، واژینیسموس قطعی ، تشخیص داده شد.

    سپس درمان بیماران با ترکیبی از روان درمانی، تغییر مواد غذایی مصرفی، تغییر دکوراسیون منزل ، استفاده از ورزش های مناسب ، آموزش آناتومی بدن ، معاشقه بدون مقاربت وتمرین با دیلاتور، آموزش مرحله به مرحله نحوه برقراری رابطه جنسی، آماده سازی فضای محل مقاربت طی یک جلسه دو ساعته و چند جلسه آنلاین شروع شد. 5 بیمار واژینیموس بعد از گذراندن دوره درمان به ترتیب بعد از 6 ماه ، 4 ماه، 3 ماه ، 6 ماه و 4 ماه درمان موفقیت آمیز داشته و موفق به دخول و بارداری شدند. cbt همچنان روش مناسبی برای درمان بیماران واژینیسموس و به عنوان یک روش غیر تهاجمی، کم هزینه و مداخله ای مفید تلقی می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها