• مولفه های اختلال اضطراب در دانش آموزان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/08/19
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/10/05
    • تعداد بازدید: 182
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    مولفه های اختلال اضطراب در دانش آموزان : پژوهش کیفی

    اختلال اضطراب جدایی به عنوان اختلالی شایع در کودکان زیر 1۲ سال، موضوع مطالعات گوناگون بوده است. پژوهشگران در تلاش برای شناسایی عوامل موثر بر اضطراب جدایی کودکان، اهمیت عوامل والدینی را تایید کرده اند. کودکان با اختلال رفتاری بخشی از جامعه ای را تشکیل می دهند که در آن میزان شیوع پاره ای از اختلال ها بیش از یک جامعه عادی است.

    اختلال های رفتاری در برگیرنده ی رفتارهایی هستند که دائمی می باشند و با سن فرد متناسب نیستند و منجر به تضاد اجتماعی، نارضایتی و ناشادی فردی و شکست در مدرسه می شود. اختلال رفتاری، حاصل تعامل کودک با محیط اطراف وی است و بنابراین باید در رابطه با بافت خانواده، همسالان، مدرسه، خانه و جامعه مورد بررسی قرار گیرد. کودکان با اختلال های رفتاری اغلب نسبت به نظر معلمشان و مدرسه بی تفاوت، نسبت به ادامه تحصیل بی علاقه، و بی توجه به کار هستند.

    پیشرفت تحصیلی آنها پایین بوده و اغلب در مدرسه مردود می شوند. پرورش یک رابطه سالم بین والد و کودک می تواند تحول روانی کودک را ارتقا دهد و از آسیب های روانی در طول زندگی او جلوگیری کند. در این پژوهش با روش کیفی سعی داریم تا موقله های رفتاری که موجب بروز اختلال اضطرابی در دانش آموزان می شود را مورد بررسی قرار دهیم. روش این پژوهش کیفی است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها