• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/08/19
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/10/05
    • تعداد بازدید: 216
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    افسردگی در سالمندان: یک مطالعه مروری روایتی

    مقدمه: امروزه افسردگی در سالمندان به یک مشکل بهداشتی فراگیر تبدیل شده است. افسردگی با تاثیر بر جنبه های مختلف جسمی و ذهنی فرد، کیفیت زندگی شخص را کاهش می دهد. در این مطالعه سعی شده است با مرور مقالات مرتبط، زوایای مختلف این بیماری در سالمندان را کشف و شرح داده شود.

    روش کار:در این مطالعه، با جستجو در دو پایگاه اطلاعاتی sid و science direct ، مقالات با کلید واژه های "افسردگی در سالمندان"، "افسردگی" و " depression in the elderly " و " depression " مورد جستجو قرار گرفتند. مقالات تمام متن مرتبط مورد بررسی قرار گرفتند. در کل 19 مقاله تمام متن ارزیابی شدند.

    بحث: هر دو عامل انزوای اجتماعی و تنهایی، عوامل خطرناکی برای افسردگی و اضطراب به طور مستقل هستند و فقدان استقلال، فضا و مکان از مصائب قابل توجهی هستند که ممکن است به نشانه های افسردگی و کاهش کیفیت زندگی منجر شوند. عوامل خطرزای افسردگی در سالمندان در مناطق روستایی شامل داشتن سابقه بیماری مزمن، سابقه افسردگی شخصی و یا خانوادگی قبلی، عدم انجام فعالیت های روزمره زندگی، عدم انجام ورزش منظم هزینه های پزشکی را افزایش می دهند. در نتیجه دولت مجبور است برای بهداشت روان گروه های آسیب پذیر، به اصلاح بهداشت روان سالمندان بپردازد.

    نتیجه گیری: پژوهش ها نشان می دهد رابطه معنا داری بین افسردگی با جنسیت، منطقه محل زندگی و شاغل بودن و نبودن سالمندان وجود ندارد، اما ارتباط بین بیماری های جسمی و افسردگی دوطرفه است به طوری که هردو یکدیگر را تشدید می نمایند. داروهای ضد افسردگی، الکتروشوک تراپی و روان درمانی با روش شناختی موثر ترین روش های درمانی در درمان افسردگی سالمندان هستند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها