• انواع آموزش مجازی و سنجش ریاضی در دوران کرونا

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/08/19
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/10/05
    • تعداد بازدید: 328
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    انواع آموزش مجازی و سنجش ریاضی در دوران کرونا

    با انتشار و شیوع بیماری همه گیر کرونا، آموزش ریاضی نیز تحت تاثیر این بیماری قرار گرفت و فرآیند آموزش و یاد گیری حضوری و فیزیکی در مدارس برای مدتی متوقف شد تا آموزش و سنجش از فضای فیزیکی کلاسی وارد فضای مجازی شود. اگرچه فعالیت های یاددهی و یادگیری در منازل انجام می شود، اما معلم موظف به نظارت بر فرآیند یاددهی و یاد گیری است. حتی نظارت و سنجش و آموزش آنلاین و مجازی بسیار شدیدتر و گاها سخت تر از نظارت آفلاین است.

    زیرا بسیاری از موانع مانند مشکلات اتصال به اینترنت و حتی توانایی کار دانش آموزان با رسانه های آنلاین و … بسیار بیشتر از کلاس حضوری است. در ادامه این آموزش و سنجش مجازی سوالات بسیاری گاها برای معلم ها پیش می آید، از جملات سوالات کلیدی این است که معلم با آموزش مجازی به اهداف مورد نظر کتاب درسی دست پیدا می کند.

    همچنان که در بسیاری از مدارس با شیوع این بیماری آموزش های مجازی بسیار گسترش یافته است. در این مقاله ابتدا به بررسی انواع رایج آموزش های مجازی پراخته می شود و در ادامه بهترین نوع سنجش که بستگی به معلم و دانش آموزان و فضای کلاسی و محیط و... بیان می شود که راهکارهای برای اینکه معلمان در آموزش مجازی موفق تر باشند، پیشنهاد می شود. در پایان سنجش عملکرد به عنوان سنجشى در خدمت سنجش تکوینى براى دستیابى به سطوح بالاى تفکر معرفى مى گردد و چند نمونه از سنجش های مجازی در کلاس درس بیان می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها