• کاربرد ترمه و نقوش آن در طراحی لباس

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/10/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/11/10
    • تعداد بازدید: 101
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09103159821

    کاربرد ترمه و نقوش آن در طراحی لباس

    این تحقیق با عنوان کاربرد ترمه و نقوش آن در طراحی لباس، از شهریور 1931 با مطالعه و گرد آوری اطلاعات از منابع و مآخذ مکتوب شروع گردید و در ادامه به تهیه ی عکس از کتاب های مختلف پرداخته شد. روش تحقیق توصیفی، کتابخانه ای جهت گردآوری مجموعه اطلاعات و عکس های انواع مختلف ترمه موثر واقع گردید. ترمه پارچه ای است و در نهایت زیبایی که تار آن از ابریشم تابیده شده و پود آن از ابریشم، نخ و پشم الوان است.

    ترمه های قدیم را به سر انگشت می بافتند و به این دلیل به انگشت باف معروف بودند. البته به علت مشکلاتی که وجود دارد از جمله عدم دسترسی به کارگاه های بافت ترمه در منطقه و همچنین اطلاعاتی که در مورد ترمه و نقوش و رنگهای آن وجود داشته و دارد بسیار کم و مختصر است و از آنجایی که اساسا صنایع دستی، هنری ساده و بیشتر با تجربه های قبلی استادکاران و به صورت کار عملی دست به دست می چرخد تا به یادگار بماند اطلاعات تئوری کمتری موجود می باشد.

    در این تحقیق سعی گردیده که در چند فصل به این هنر پرداخته شود که تاریخچه ای از نساجی ایران، تاریخچه ی ترمه و کاربرد آن و طرح های موجود در ترمه و روش بافت پارچه و نگهداری و بافت ترمه و دستگاه های بافت ترمه و در آخر هم به مشکلات موجود و ارائه چند راه حل و نتیجه گیری پرداخته شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها