• بررسی لباس دوران صفوی

    کلمات کلیدی :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/10/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/11/10
    • تعداد بازدید: 135
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09103159821

    بررسی لباس دوران صفوی

    تاریخچه پوشش در ایران پیوندی عمیق با حجاب، به معنای پوشش کامل و زیبایی شناسی و زیبایی دوستی دارد. تجلیات پوشش در میان زنان ایران چنان چشم گیر است که برخى از اندیشمندان و تمدن نگاران، ایران را منبع اصلى ترویج حجاب در جهان معرفى کرده اند. یکی از حوادث تاریخی که در دوره صفویه نمود بیشتری داشت و تاثیر بسیاری بر پوشاک صفویه گذاشت ورود اروپاییان به ایران بود که با نوشتن سفرنامه ها، بخشی از تاریخ مکتوب صفویه را رقم زدند.

    در دوره های تاریخی ایران، پوشش سر نشانگر موقعیت افراد در جامعه، حفاظت از سرما، حیا و عفت برای زنان بوده و عوامل فرهنگی و اجتماعی در ایجاد طرح های گوناگون برای پوشاک سر، نقش مهمی داشته است. ازاین رو بررسی و تبیین انواع پوشش سر در مردان و زنان عهد صفوی به صورت جداگانه هدف این تحقیق، می باشد. اوج پیشرفت صنعت نساجی، در دوره صفوی و در زمان شاه عباس شکل گرفت.

    نگرش سیاسی وی به ایجاد روابط تجاری با کشورهای همسایه و بخصوص اروپاییان، سبب شد تا ادیان مختلف با فرهنگ و رسومات خود در ایران ساکن شوند که باعث به وجود آمدن تنوع در پوشاک و حتی پوشش سر شده بود. برای بررسی این موضوع از مدارک باقیمانده. آن دوران مانند نگاره ها و گزارش های سیاحان اروپایی استفاده شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها