• یک مطالعه اکتشافی در مورد استفاده از طراحی گرافیکی برای برقراری ارتباط با منافع مصرف کننده در بسته بندی مواد غذایی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/10/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/11/11
    • تعداد بازدید: 138
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09103159821

    یک مطالعه اکتشافی در مورد استفاده از طراحی گرافیکی برای برقراری ارتباط با منافع مصرف کننده در بسته بندی مواد غذایی

    بسته بندی های غذایی تجاری ممکن است حاوی چندین پیام باشند. طراحان بسته بندی سعی می‌کنند همه پیام ها را در یک طراحی منسجم ادغام کنند. طراحان ممکن است از متن، تصاویر یا ویژگی‌های سبکی استفاده کنند، اما این رسانه‌ها ممکن است از نظر مناسب بودن برای انتقال منافع محصول خاص متفاوت باشند. برای ارزیابی سودمندی و اثربخشی این سه رسانه، ما نه تنها ارزیابی‌های مصرف‌کننده از طرح‌های بسته‌بندی را به‌دست آوردیم، بلکه تجربیات طراح را در طول فرآیند طراحی نیز در نظر گرفتیم.

    برای سه محصول (آب پرتقال، موسلی بار، ماست ساده) ما سه طرح بسته بندی سازگار ایجاد کردیم که به یک مزیت واحد را از طریق هر سه رسانه ارتباط داشت، که سلامت، محیط زیست، یا تولید، ادعای حسی یا اجتماعی بودند. در ادامه، بسته‌های ناسازگاری را ایجاد کردیم که سه پیام مختلف را از طریق سه رسانه ارتباط برقرار می‌کرد. در یک نظرسنجی آنلاین، هر یک از 18 نوع بسته توسط 59 تا 92 شرکت‌کننده ارزیابی شد.

    تجزیه و تحلیل رگرسیون ساختگی نشان داد که ادعاهای شفاهی اثرات مثبتی در برقراری ارتباط سلامت و محیط زیست دارند، اما تمایل منفی برای ویژگی‌های حسی را برانگیختند. تصاویری که ما استفاده کردیم نشان دهنده تأثیر مثبت برای برقراری ارتباط با شرایط کارگر، اما تأثیر منفی برای سلامتی بود. عناصر سبکی ما تأثیر مثبتی را برای جذابیت حسی ارائه نمودند، اما تمایل داشتند که اثرات منفی برای جنبه‌های محیط زیست داشته باشند. در مورد معضلات طراح، ما متوجه شدیم که برخی از تصاویر (به عنوان مثال، در حوزه پزشکی) به سبک های گرافیکی خاصی نیاز دارند تا برای استفاده تجاری قابل قبول باشند. یافته‌های ما نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان می‌توانند چندین پیام بسته‌بندی را مدیریت کنند، اما یافتن یک پیکربندی بهینه همچنان یک چالش طراحی است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها