• تحلیل و بررسی میزان همزیستی سیستم های آنتن هوشمند با فناوری رادیویی wimax

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/11/19
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/11/26
    • تعداد بازدید: 271
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۳۳۳۴۹۸۱۲۶

    تحلیل و بررسی میزان همزیستی سیستم های آنتن هوشمند با فناوری رادیویی wimax

    امروزه شبکه های بی سیم، بسیار محبوب هستند؛ شبکه محلی بی‌سیم (wlan) که از استاندارد ieee 802.11 استفاده می‌کند و وایمکس (worldwide interoperability for microwave access) که از استاندارد ieee 802.16 استفاده می‌کند، شبکه‌هایی هستند که در این مطالعه، مورد بررسی قرار گرفته اند. وایمکس، بیش از 10 سال است که توسعه یافته است، اما هنوز برای اکثر مردم ناشناخته است؛ با این حال در مقایسه با wlan، مزایای زیادی در سرعت انتقال و منطقه پوشش دارد.

    این مقاله، به معرفی این دو فناوری و مقایسه بین wimax و wifi می پردازد؛ علاوه بر این، همزیستی شبکه های بی سیم wlan و wimax از طریق شبیه سازی مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛ در آخر در مورد آینده وایمکس در رابطه با وایفای صحبت می شود. در این مقاله، در واقع تحلیلی بر طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌های آنتن هوشمند برای فناوری رادیویی وایمکس ارائه می‌شود.

    وایمکس پتانسیل پیوندهای رادیویی با برد طولانی (تا 50 مایل) و پهنای باند بالا (تا 50 مگابیت بر ثانیه) را ارائه می دهد؛ این فناوری رادیویی جدید، بسیار فراتر از قابلیت‌های بی‌سیم پرکاربرد مانند wi-fi است و ویژگی‌هایی را ارائه می‌کند که توسط سیستم‌های بی‌سیم فعلی پشتیبانی نمی‌شوند؛ استاندارد جدید وایمکس، پتانسیل استفاده از سیستم آنتن تطبیقی (aas) را ارائه می دهد، اما این قابلیت به طور گسترده اجرا نشده است؛ یک مثال قابل توجه، smart wimax است، اما هیچ جزئیات فنی گزارش نشده است؛ این مبحث به عنوان مقدمه ای برای مخاطب با دیدگاهی در مورد پیشرفت تاریخی و اخیر، در زمینه درگیر با تحقیقات ارتباطات ارائه می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها