• تعیین روابط ساختاری عوامل سوق دهنده و بازدارنده پیاده سازی erp در زنجیره تامین

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/11/19
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/11/26
    • تعداد بازدید: 136
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۳۳۳۴۹۸۱۲۶

    تعیین روابط ساختاری عوامل سوق‌دهنده و بازدارنده پیاده‌سازی erp در زنجیره تامین

    سازمان های امروزی برای جهانی شدن رقابت می کنند به طوری که این رقابت به سطح های بی سابقه ای رسیده است. در بازارهای رقابت جهانی سازمانها به یافتن راه حل های کسب و کار بهتر به ساختارهای انعطاف پذیر و مطمئن تر نیاز دارند. نوآوری فناوری اطلاعات با نسل جدیدی مانند برنامه ریزی سازمانی مواد، مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت زنجیره تأمین و سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی ادامه یافت در بازار جهانی سازی شده و بسیار رقابتی، سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی برای به دست آوردن و حفظ مزیت رقابتی به عنوان یک عامل ضروری در نظر گرفته می شوند.

    سیستم برنامه ریزی منابع سازمان یکی از مهمترین سیستم های اطلاعاتی است که کسب و کار نوین با صرف هزینه های بسیار زیاد آن را بکار می گیرد. از آنجایی که تعداد زیادی از پروژه های پیاده سازی این سیستم در سازمانها ناموفق بوده است، بررسی دلیل شکستها مهم است. هدف از این پژوهش تعیین عوامل سوق دهنده و بازدارنده سیستم مدیریت منابع سازمانی در زنجیره تامین و رابطه علت و معلولی بین عوامل و شناسایی سیستم های جایگزین سیستم مدیریت منابع سازمانی شرکتهای صنعت غذایی در استان مازندران می باشد.

    روش پژوهش نخست مطالعه ادبیات موضوعی و استخراج معیارها و غربال گری آنها برای بومی سازی از طریق نظرات خبرگان صنعت و روش دیمتل فازی برای تعیین روابط ساختاری تبیین شده است. یافته های پژوهش حاکی از آن است که زیر ساختهای مناسب و فقدان زیر ساختهای مناسب به ترتیب مهم ترین عامل سوق دهنده و بازدارنده می باشند و همچنین روابط ساختاری بین معیارها برای عوامل سوق‌دهنده و بازدارنده مشخص شده است که به مدیران پیشنهاد می‌شود برای دغدغه مالی به این عوامل و روابط ساختاری بین معیارها توجه بیشتری کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها