• بررسی تاثیر مولفه های معماری ایرانی – اسلامی در ایجاد تعامل محیط داخلی (نمونه موردی: تغییر کاربری مدرسه التفاتیه قزوین به موزه هنرهای اسلامی)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/10/10
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/12/07
    • تعداد بازدید: 253
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09044031320

    بررسی تاثیر مولفه های معماری ایرانی – اسلامی در ایجاد تعامل محیط داخلی (نمونه موردی: تغییر کاربری مدرسه التفاتیه قزوین به موزه هنرهای اسلامی)

    تعامل و روابط اجتماعی به معنای ایجاد ارتباط بین افراد است که در نهایت منجر به تعامل و واکنش بین یکدیگر می شود. این نوع ارتباط برای افراد تعریف شده است. البته تعاریف دیگری از روابط اجتماعی وجود دارد. به عنوان مثال، تعامل و ارتباط اجتماعی می تواند امور فیزیکی، ظواهر، گفتگو و ارتباط بین افراد باشد و مستلزم تعریف رویدادها و فعالیت هایی باشد که به خودی خود مناسب و در نتیجه نقش افراد در فضای خود و عضویت در گروه ها باشد. و اجتماعی در شبکه هستند.

    این پژوهش به دنبال پاسخگویی به این سوال است که کدام مولفه های محیطی معماری ایرانی اسلامی می توانند تعاملات اجتماعی را در فضاهای فرهنگی ایجاد کنند. برای پاسخ به این سوال، در گام اول، مسئله تعامل اجتماعی از منظر معماری غربی و ایرانی با رویکرد کیفی مورد توجه قرار گرفته و در گام دوم، عوامل و معیارهای مختلف تعامل اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته است. گام بعدی به بررسی معیارهای برگرفته از معماری ایرانی-اسلامی و ارتباط این رویکرد با بناهای فرهنگی، تعاملات اجتماعی، مولفه های محیطی و استفاده مناسب از این مولفه ها می پردازد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها