• بررسی کشاورزی هوشمند اقلیمی به عنوان یک سیاست کشاورزی در جهت کاهش تغییرات اقلیم

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/12/18
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/12/28
    • تعداد بازدید: 110
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09142959557

    بررسی کشاورزی هوشمند اقلیمی به عنوان یک سیاست کشاورزی در جهت کاهش تغییرات اقلیم

    امروزه، تغییر اقلیم به طور قابل ملاحظه ای دما و الگوهای بارندگی پویا و همچنین تغییرات در شدت و فراوانی رویدادهای شدید مانند خشکسالی و سیل را افزایش می دهد. به همان اندازه تولید کشاورزی را به درجات مختلف در نقاط مختلف جهان محدود می کند برای مبارزه با مشکلات تغییرات آب و هوایی، توسعه یک شکل پایدار از کشاورزی، تحت عنوان کشاورزی هوشمند اقلیمی  ضروری است.

    لذا، هدف پژوهش حاضر بررسی کشاورزی هوشمند اقلیمی به عنوان یک سیاست کشاورزی در جهت کاهش تغییرات اقلیم می‌باشد. بدین منظور در این پژوهش به بررسی پیامدهای منفی تغییر اقلیم بر عملکرد محصولات کشاورزی، مفهوم کشاورزی هوشمند اقلیمی و شیوه های آن، مزایای سیاست کشاورزی هوشمند اقلیمی و موانع اجرای آن پرداخته شده و در پایان جمع‌بندی ارائه شده است.

    بر اساس جمع‌بندی ارائه شده در این پژوهش کشاورزی هوشمند اقلیمی برای مقابله با چالش‌های اصلی تغذیه نه میلیارد نفر تا سال 2050، تطبیق سیستم‌ها با تغییرات اقلیمی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای انسانی پیشنهاد شده است. برای دستیابی به این نوع از کشاورزی به طور گسترده نیاز به تقویت ظرفیت های فنی، حمایت سیاسی برای برنامه ریزی چندجانبه، هدف گذاری فضایی سرمایه گذاری ها و نظارت بر اثرات است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها