• تعمق در رای دیوان بین المللی دادگستری در مورد دعوای کنگو و اوگاندا

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/12/18
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/12/28
    • تعداد بازدید: 129
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09142959557

    تعمق در رای دیوان بین المللی دادگستری در مورد دعوای کنگو و اوگاندا

    فعالیت در جهت کسب منافع و برقراری امنیت، گاهی منجر به نقض تعهدات و خساراتی می شود که اعاده آن به حالت سابق امکان پذیر نخواهد بود. فعالیت های نظامی جمهوری اوگاندا در قلمرو جمهوری دموکراتیک کنگو، این حالت را دوباره به منصه ظهور رساند. نقض تعهدات بین المللی از سوی اوگاندا موجب شد دولت کنگو به دیوان بین المللی دادگستری رجوع کند و دعوایش را ثبت کند.

    کنگو سلسله اعمال ارتکابی از سوی اوگاندا را ادعا می کند که آن ها را با استناد به حقوق بین الملل، متخلفانه قلمداد می کند و از دیوان درخواست می کند تا مسئولیت بین المللی اوگاندا را اعلام کند. دیوان پس از بررسی، تصمیم خود را اعلام و رای در خصوص ماهیت این پرونده را در دسامبر 2005 صادر کرد.

    تصمیمی که در آن مسئولیت بین المللی اوگاندا در رابطه با نقض تعهدات بین المللی محرز شد. در نهایت پس از مدت طولانی در فوریه 2022 رای در خصوص جبران خسارت، صادر شد. در این مقاله با تعمق در آرای صادره از دیوان در خصوص این پرونده، جوانب مختلف فعالیت های نظامی اوگاندا مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است، که نهایتا نتایج حاصله می تواند در پرونده های آتی دیوان و همچنین توسط همه کشور ها در روابط خود مورد استناد قرار بگیرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها