• تأثیر ویژگی های شغلی مبتنی بر هوش مصنوعی و بحران جایگزینی درک شده بر رفتار کاری نوآورانه کارکنان شرکت های با فناوری پیشرفته (مورد مطالعه: شرکت دیجی کالا)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1402/04/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1402/08/15
    • تعداد بازدید: 51
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09033845167

    این پژوهش با هدف بررسی تأثیر ویژگی‌های شغلی مبتنی بر هوش مصنوعی و بحران جایگزینی درک شده بر رفتار کاری نوآورانه کارکنان شرکت‌های با فناوری پیشرفته (مورد مطالعه: شرکت دیجی کالا) انجام شد. پژوهش مورد بررسی از لحاظ روش جزء تحقیقات توصیفی از نوع همبستگی و از لحاظ شیوه گردآوری داده‌ها یک تحقیق کمی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارمندان شرکت دیجی کالا می باشند که در سال1401 مشغول فعالیت در آن شرکت هستند که تعداد آن 1608 نفر برآورد شد، می باشد نمونه آماری این تحقیق براساس جدول مورگان و کرجسی به تعداد 310 نفر برآورد شد.

    متغیر ویژگی های شغلی مبتنی بر هوش مصنوعی بیشترین میانگین و بحران جایگزین درک شده، کمترین میانگین را بین متغیرهای پژوهش داشتند. نتایج حاصل از معادلات ساختاری با نرم‌افزار pls نشان داد که ویژگی های شغلی مبتنی بر هوش مصنوعی به میزان 42 %، بحران جایگزین درک شده به میزان 29 % ، استقلال شغلی هوش مصنوعی به میزان 49 %، تنوع مهارت های هوش مصنوعی به میزان 42 %، پیچیدگی شغلی هوش مصنوعی به میزان 53 %، تخصصی شدن هوش مصنوعی به میزان 40 % و پردازش اطلاعات هوش مصنوعی به میزان 38 % بر رفتر کاری نوآورانه کارکنان تاثیر می گذارند. همچنین بحران جایگزین درک شده به میزان 11 % ارتباط بین ویژگی های شغلی مبتنی بر هوش مصنوعی و رفتار کاری نوآورانه کارکنان و بحران جایگزین درک شده به میزان 10 % ارتباط بین ویژگی های دانش مبتنی بر هوش مصنوعی و رفتار کاری نوآورانه کارکنان را تعدیل می کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها