• بررسی تاثیر فاکتورهای شخصی، اگاهی برند و وفاداری به برند بر قصد خرید پایدار با نقش میانجی باور فاصله قدرت (مورد مطالعه : مشتریان پوشاک چرم مشهد)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1402/04/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1402/08/17
    • تعداد بازدید: 94
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09033845167

    این پژوهش با هدف بررسی تاثیر فاکتورهای شخصی، اگاهی برند و وفاداری به برند بر قصد خرید پایدار با نقش میانجی باور فاصله قدرت در میان مشتریان کالاهای لوکس در شهر مشهد انجام شده است،  این پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و از نظر ماهیت توصیفی ـ پیمایشی است. در این تحقیق ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد بوده که پس از ترجمه و بومی سازی شدن، روایی و پایایی آن بررسی شده است. برای پایایی از آلفای کرونباخ استفاده شده و روایی محتوایی آن توسط اساتید و روایی سازه با روش تحلیل بارهای عاملی تاییدی، تایید شده است. جامعه آماری این پژوهش، مشتریان پوشاک چرم مشهد بوده اند که با توجه به نامشخص بودن تعداد آنها، براساس فرمول اصلاح شده کوکران حداقل نمونه آماری 384 نفر تعیین شد.در نهایت 393 نمونه، به روش غیراحتمالی در دسترس جمع آوری گردید.

    برای بررسی فرضیه ها از مدلیابی معادلات ساختاری و نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شده است. براساس نتایج بدست آمده وفاداری به برند، آگاهی برند و فاکتورهای شخصی بر قصد خرید پایدار اثرگذار است. همچنین آگاهی برند و فاکتورهای شخصی بر باور فاصله قدرت تاثیرگذار است. دراین تحقیق تاثیر وفاداری به برند بر باور فاصله قدرت و تاثیر باور فاصله قدرت بر قصد خرید پایدار تایید نگردید. در این تحقیق به طور کلی نقش میانجی باور فاصله قدرت تایید نشده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها