• بررسی تاثیر بی عدالتی درک شده بر بیگانگی از کار و قصد ترک سازمان با نقش میانجی بدبینی کارکنان (مورد مطالعه: کارکنان سازمان امور مالیاتی شهر مشهد)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1402/04/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1402/08/17
    • تعداد بازدید: 96
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09033845167

    این پژوهش با هدف بررسی تاثیر بی عدالتی درک شده بر بیگانگی از کار و قصد ترک سازمان با نقش میانجی بدبینی کارکنان در سازمان امور مالیاتی شهر مشهد انجام شده است،  این پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و از نظر ماهیت توصیفی ـ پیمایشی است. در این تحقیق ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد بوده که پس از ترجمه و بومی سازی شدن، روایی و پایایی آن بررسی شده است. برای پایایی از آلفای کرونباخ و ضریب پایایی ترکیبی استفاده شده و روایی محتوایی آن توسط اساتید و روایی سازه با روش تحلیل بارهای عاملی تاییدی، تایید شده است.

    جامعه آماری پژوهش کارکنان سازمان امور مالیاتی شهر مشهد بودند. باتوجه به اندازه جامعه آماری(1200 نفر) تعداد نمونه آماری براساس جدول مورگان 291 نفر تعیین شده است. روش نمونه گیری در این تحقیق تصادفی ساده بوده است. برای بررسی فرضیه ها از مدلیابی معادلات ساختاری و نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شده است.  براساس نتایج بدست آمده، بی عدالتی درک شده بر بیگانگی از کار، قصد ترک سازمان و بدبینی کارکنان اثرگذار است. همچنین بدبینی کارکنان بر بیگانگی از کار   تاثیرگذار است اما بر قصد ترک سازمان  تاثیر معنادری ندارد. در این تحقیق نقش میانجی بدبینی کارکنان تنها در اثرگذاری بی عدالتی درک شده بر بیگانگی از کار تایید شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها