• تاثیر درجه حرارت و ph بر ته نشینی فلاک های فرآیند لجن فعال

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1390/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1390/01/01
    • تعداد بازدید: 913
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    سابقه و هدف: کیفیت پساب خروجی تصفیه خانه هایی که با فرآیند لجن فعال کاری می کنند و تصفیه ثانویه به عنوان آخرین مرحله تصفیه، به راندمان فلوکولاسیون و ته نشینی فلاک های تشکیل شده بستگی دارد. بررسی فرآیندهای مختلف تصفیه (آب و فاضلاب) نشان می دهد که درجه حرارت و ph از جمله عوامل بسیار مهمی هستند که بازده فرآیندهای فلوکولاسیون و ته نشینی را تحت تاثیر قرار می دهند. این مطالعه به منظور بررسی تاثیر درجه حرارت و ph بر ته نشینی فلاک های لجن فعال انجام گرفت.

    مواد و روش ها: مطالعه به مدت سه ماه و در سه فاز (تغییر درجه حرارت، تغییر ph و تغییر همزمان درجه حرارت و ph) بر روی 30 نمونه از مایع مخلوط حاصل از حوضچه هوادهی تصفیه خانه فاضلاب صاحبقرانیه تهران به عمل آمد.

    یافته ها: نتایج حاصل از این بررسی نشان داد که با افزایش درجه حرارت سرعت ته نشینی کاهش، میزان شاخص حجم لجن افزایش، مقدار جامدات معلق خروجی افزایش و در نهایت، میزان حذف cod کاهش می یابد. همچنین بررسی نتایج تغییرات ph بیانگر آن است که با افزایش ph فراسنج های مذکور به صورت معکوس نسبت به افزایش درجه حرارت تغییر کردند.

    نتیجه گیری و توصیه ها: جهت بهبود بهره برداری سیستم های تصفیه فاضلاب ضرورت دارد که تاثیرات درجه حرارت های بالا و ph به خصوص در فاضلاب هایی با درجه حرارت بالا و ph پایین، مورد توجه قرار گیرد. 

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها