• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1390/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1390/01/01
    • تعداد بازدید: 671
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: آنتی بادی بر علیه اگزوتوکسین a سودوموناس آیروژینوزا می تواند در ایمونوتراپی همراه با درمان آنتی بیوتیکی در بیماران دچار سوختگی شدید استفاده گردد. اگزوتوکسین a یکی از فاکتورهای بیماری زای سودوموناس آیروژینوزا است کهه از سه جایگاه اتصال دهنده، انتقال دهنده و کاتالیتیک تشکیل شده است. هدف از این مطالعه تولید نوترکیب جایگاه کاتالیتیک اگزوتوکسین a این میکرواورگانیسم، جهت تولید آنتی بادی بر علیه آن می باشد.

    روش بررسی: نمونه های سودوموناس آیروژینوزا از بیماران دچار سوختگی نوع دو و سه ببستری در بیمارستان آیت الله موسوی زنجان، جدا و با روش های کشت و انجام آزمایشات بیوشیمیایی شناسایی گردید. dna باکتری استخراج و وجود ژن اگزوتوکسین a روی کروموزوم باکتری از طریق pcr تایید گردید. جایگاه کاتالیتیک اگزوتوکسین a توسط pcr تکثیر و محصول pcr و پلاسمید توسط آنزیم های برش دهنده محدودالاثر، برش داده شدند. محصول pcr و پلاسمید پس از الحاق به باکتری میزبان e.coli bl21 (de3) تراریخت گردید. کلون ها با واکنش pcr، هضم آنزیمی و توالی یابی غربالگری و تایید گردیدند.

    یافته ها: توالی بازهای منطقه ی کاتالیتیک اگزوتوکسین a با اطلاعات بانک ژنی مقایسه و میزان تشابه آنها ارزیابی گردید. نتایج بیانگر عدم وجود تغییر در ژنوم آن در سوش های مورد مطالعه در کشور بود.

    نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که 90 درصد باکتری های جدا شده دارای سم اگزوتوکسین a بوده و سوش های جدا شده از ایران نیز با توالی های گزارش شده در بانک ژن بین المللی مشابه بودند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها