• بررسی اثرات آلبوترول استنشاقی با دوز بالا (7.5 میلی گرم) در مقایسه با دوز پایین (2.5 میلی گرم) بر روی شاخص های تنفسی در بیماران مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریه با حمله حاد تنفسی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 529
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: بیماری انسدادی مزمن ریه (chronic obstructive pulmonary=copd) یکی از شایع ترین علل مراجعه به بخش اورژانس یا بیمارستان را در کشور ما تشکیل می دهد.  copd یک بیماری التهابی مزمن پیشرونده می باشد که افراد مسن را مبتلا می کند. بر اساس این حقایق، بیماری انسدادی مزمن ریه به عنوان یکی از علل اصلی از کارافتادگی در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه به حساب می آید. در این مطالعه سعی شد تا اثرات استنشاقی با دوز بالا (7.5 میلی گرم) در مقایسه با آلبوت رول استنشاقی با دوز پایین (2.5 میلی گرم) بر روی شاخص های تنفسی [حداکثر سرعت جریان بازدمی (peak expiratory flow rate=pefr)، شاخص های مربوط به گازهای خون شریانی (arterial blood gas=abg) و احساس تنگی نفس] در بیماران  copdبا حمله حاد تنفسی ارزیابی شود.

    روش کار: به منظور کوتاه کردن مدت زمان بستری این بیماران، مطالعه ای به روش مداخله بالینی یک سوکور طراحی شد. در این مطالعه اثرات تنفسی (شاخص های اسپیرومتریک، شاخص های abg، میزان احساس تنگی نفس) برای دوزهای مختلف آلبوترول استنشاقی با نبولایزر در دو گروه مورد مطالعه در بخش اورژانس بیمارستان رسول اکرم (ص) از سال 1382 ارزیابی و مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس نمونه گیری در دسترس غیرتصادفی، 120 بیمار به این مطالعه وارد شدند. سپس به صورت یک سوکور، دو گروه 60 نفری انتخاب شدند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها