• اختلالات انعقادی ناشی از کمبود ویتامین k و ریسک فاکتورهای آن در کودکان تحت درمان آنتی بیوتیکی بستری در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) 1382-1381

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 573
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: کمبود ویتامین k یکی از علل شایع کواگولوپاتی و خونریزی در بیماران تحت درمان طولانی مدت با آنتی بیوتیک می باشد. تحقیق حاضر با هدف تعیین فراوانی اختلالات انعقادی ناشی از کمبود ویتامین k و ریسک فاکتورهای ایجاد آن در کودکان 3 ماهه تا 16 ساله تحت درمان طولانی مدت با آنتی بیوتیک که در بخش کودکان و مراقبت های ویژه کودکان بستری بودند، انجام گرفته است.

    روش کار: تحقیق حاضر به صورت آینده نگر و مقطعی بر روی 81 کودک 3 ماهه تا 16 ساله تحت

    درمان طولانی مدت با آنتی بیوتیک انجام گرفته است.

    یافته ها: در این تحقیق 25 کودک از 81 کودک مورد مطالعه (30.86%)، دچار هیپوپروترومبینمی شدند. کواگولوپاتی در کودکان 3 ماهه تا 1 سال (33.33%)، کودکان مبتلا به سوء تغذیه شدید کودکان تحت درمان طولانی مدت با آنتی بیوتیک (≥ 10 روز)(36.36%)، کودکان بدحال که در (intensive care unite)icu بستری بودند (47.61%)، کودکانی که از طریق رگ تغذیه می شدند (45.45%) و کودکان تحت درمان با آنتی بیوتیک های بتالاکتام با زنجیره جانبی (n- methyl thiotetrazone)nmtt به همراه گلیکوپپتید به طور شایع تر (40.54%) رخ داده بود.

    نتیجه گیری کلی: پیشنهاد می شود که پروفیلاکسی با ویتامین k در کودکان با شرایط فوق به منظور پیشگیری از مورتالیتی و موربیدیتی انجام گردد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها