• طراحی الگوی توسعه مدیران حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1378/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1378/01/01
    • تعداد بازدید: 782
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
     اهداف: نظام های سلامت با توجه به مشکلات بهداشتی پیچیده، تغییرات سریع اجتماعی- اقتصادی و اهاف مهمی مانند اثربخشی و رضایت مندی در تمام سطوح با چالش های زیادی مواحه هستند. مهم ترین هدف برنامه توسعه مدیران، ارایه خدمات با کیفیت مناسب است و در این راستا لازم است الگوی مناسب تدوین و تبیین شود. این مطالعه با هدف شناسایی ابعاد و مولفه های تاثیرگذار بر توسعه مدیران بهداشت و درمان یک نیروی نظامی انجام گرفت.

    روش ها: این مطالعه یک مطالعه تطبیقی و تحلیلی است که در سال 1388 روی 11 نفر از خبرگان مدیریت منابع انسانی انجام شد. برای گردآوری داده ها از پرسش نامه پژوهشگر ساخته استفاده شد و جهت معتبرسازی الگو از روش دلفی استفاده شد. مصاحبه با واحدهای پژوهش انجام شد و پاسخ ها در پرسش نامه مذکور ثبت شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی در نرم افزار spss 17 انجام شد.

    یافته ها: مهم ترین ابعاد تاثیرگذار بر توسعه مدیران شامل ابعاد استعدادیابی و جانشین پروری، سازماندهی، حمایت سازمانی، حرفه ای، روان شناختی، دینی و اسلامی و مدیریت عملکرد و مهم ترین مولفه های تاثیرگذار شامل مولفه های دانش، مهارت، توانایی، شخصیت، انگیزش، نگرش، معنویت، بصیرت، معرفت، استعدادیابی، جانشین پروری، ساختار سازمانی، طراحی مشاغل مدیریتی، نرم افزار، سخت افزار، فرآیندها و وظایف مدیریتی است.

    نتیجه گیری: برای توسعه مدیران بهداشت و درمان یک نیروی نظامی توجه به جنبه های فردی و سازمانی ضروری است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها