• دیسانتری باسیلی و سیمای اپیدمیولوژیک آن

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1378/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1378/01/01
    • تعداد بازدید: 555
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    مقدمه: دیسانتری باسیلی توسط گونه های باکتریایی موجود در جنس شیگلا ایجاد می شود. از نظر بالینی، دیسانتری، تظاهر قاطع بالینی شیگلوز و عبارت از دفع مکرر مدفوع خونی توام با مخاط و درد شکمی می باشد. عفونت های ناشی از گونه های شیگلا یکی از عوامل مهم ایجاد اسهال در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است. شیگلوز در ایران یک بیماری اندمیک می باشد و گزارشاتی هر چند محدود در مورد شیوع آن در برخی نقاط کشور به ثبت رسیده است. در این مطالعه سیمای دیسانتری ناشی از شیگلا از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.

    مواد و روش کار: این مطالعه شامل جمع بندی و آنالیز اطلاعات جدید مربوط به دیسانتری باسیلی در کشور می باشد. موارد اندمیک شیگلوز در سالهای اخیر در کشور از جنبه های مهم مقایسه و مورد بررسی قرار گرفت.

    نتایج: در بررسی های بعمل آمده مشخص گردید در سالهای اخیر سیمای اپیدمیولوژیک دیسانتری باسیلی در کشور تغییر نموده و متمایل به الگویی است که در جوامع صنعتی رخ می دهد.

    بحث: هم اکنون الگوی جداسازی شیگلا مشابه آن چیزی است که کشورهای توسعه یافته و پیشرفته وجود دارد. این یافته از نظر همه گیری شناحتی بیماری شیگلوز فوق العاده حائز اهمیت است. این واقعیت می تواند برنامه های پیشگیری و درمان شیگلوز را تحت تاثیر حود قرار دهد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها