• نظرات دانش آموختگان دانشکده دندان پزشکی بابل نسبت به توانمندی های حرفه ای خود

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 464
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    مقدمه: برای نیل به اهداف آموزش بالینی کارآمد، لازم است وضعیت موجود آموزش به صورت مستمر ارزیابی و نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شود. هدف از این پژوهش، تعیین نظرات و رضایت دانش آموختگان دانشکده دندان پزشکی بابل نسبت به توانمندی های حرفه ای شان می باشد.

    روش ها: در یک مطالعه توصیفی-مقطعی، بین کلیه دانش آموختگان رشته دندان پزشکی ورودی های 76 و 77، (45 نفر) پرسشنامه ای پایا و روا، شامل 97 سؤال منطبق بر اهداف برنامه آموزشی بالینی دندان پزشکی توزیع و نظرات آنان در مورد توانمندیشان جمع آوری شد. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری spss با محاسبه میانگین و انحراف معیار و آزمون هایt-test  و ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

    نتایج: میانگین امتیاز کل توانمندی حرفه ای132.02±20.11  از 180 امتیاز بود. درس پریو و درس پروتز ثابت، به ترتیب، حداقل و حداکثر درصد امتیاز را در گروه ها دریافت نمود. میانگین امتیاز توانمندی حرفه ای در آقایان بیشتر از خانم ها بود. میانگین امتیاز توانمندی با سال ورود به دانشگاه و سهمیه قبولی و وضعیت تأهل ارتباطی نداشت.

    نتیجه گیری: نظر دانش آموختگان مورد مطالعه در مورد توانمندی های حرفه ای خود تا حد زیادی نشان دهنده عدم رضایت آنها از توانمندی های عملی کسب شده، و در نتیجه وجود نقاط ضعفی در روش آموزش بالینی بود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها