• بررسی ترکیبات گادولینیوم به عنوان عوامل کنتراست جدید رزونانس مغناطیسی در تشخیص سلول های سرطان پستان (mcf-7)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 724
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    سابقه و هدف: در این تحقیق، دو عامل گادولینیوم-هماتوپورفیرین و ترکیب گادولینیوم با آنتی بادی تک دودمانی c595 به عنوان عوامل کنتراست اختصاصی رزونانس مغناطیسی برای اولین بار جهت تشخیص افتراقی سلول های سرطان پستان (mcf-7) از طریق بررسی اندازه گیری میزان تغییر زمان آسایش اسپین-  شبکه (طولی)، غلظت یون گادولینیوم و شدت سیگنال به کار گرفته شده است.

    مواد و روش ها: سلول های سرطانی پستان (mcf-7) همراه با عوامل کنتراست gdcl3, gd-dtpa, gd-dtpa-c595, gd-h مورد بررسی قرار گرفتند. پس از انکوباسیون و سانتریفوژ، محلول های شستشو به منظور تعیین غلظت gd موجود در آنها توسط دستگاه اسپکتروفتومتری و نیز اندازه گیری زمان آسایش اسپین-شبکه و همچنین شدت های سیگنال به وسیله دستگاه nmr انجام شد و نتایج به دست آمده با هم مقایسه گردیدند.

    نتایج: نتایج نشان می دهند که بیشترین زمان آسایش (1026±63.7) میلی ثانیه و (1123±26.9) میلی ثانیه و در نتیجه کمترین شدت های سیگنال (170% و 180%) به ترتیب مربوط به محلول های شستشوی حاصل از عامل کنتراست gd-dtpa-c595, gd-h با سلول های سرطان پستان بوده است. همچنین نتایج نشان می دهند که این عوامل بیشتر به غشای سلول های سرطانی متصل شده و کمتر در محلول شستشو وجود داشته است. کمترین مقدار زمان آسایش و بیشترین شدت سیگنال نیز مربوط به ترکیب gdcl3 بوده و بیانگر این است که تمامی این ماده در محلول شستشو باقی مانده است و به غشای سلول های سرطانی متصل نشده است.

    نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان می دهد که دو عامل gd-dtpa-c595, gd-h دارای قابلیت های زیادی به عنوان عوامل کنتراست جدید رزونانس مغناطیسی برای تشخیص سلول های سرطان پستان (mcf-7) می باشند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها